Sprawdzenie auta z Niemiec

Jak wynika ze statystyk od lat chętnie sprowadzamy do Polski auta z zachodu Europy. Średnia wartość to ponad 50 tys. samochodów sprowadzonych do kraju rocznie – wartość ta ciągle rośnie. Również niezmiennie wśród najchętniej sprowadzanych marek znajdują się na pierwszych miejscach marki naszego zachodniego sąsiada, czyli: Volkswagen, Opel i Audi a dopiero w dalszej kolejności Renault i Ford. To właśnie ze względu na bliskość Niemiec najwięcej samochodów sprowadzamy właśnie z tego kraju. Istnieją także inne aspekty importu aut z Niemiec wynikające z przekonania o dobrym stanie technicznym dzięki regularnym serwisom aut w tym kraju.

Czy jednak auta z Niemiec to naprawdę dobra inwestycja ?
Jak się okazuje w praktyce niekoniecznie! Wiele "niemieckich" aut opuszcza kraj dopiero w fazie znacznego wyeksploatowania, dużego przebiegu i często przynajmniej po niegroźnym wypadku. W naszym kraju często to "niemieckie" cudo przechodzi "metamorfozę". Przebieg dziesięcioletniego auta maleje o 100-150 tys. km, a ślady kolizji zostają zamaskowane często przy niskich nakładach finansowych. W konsekwencji poźniejsze drogie naprawy nie rekonpensują nam całkiem korzystnej ceny zakupu. Oczywiście część samochodów z zachodu jest w dobrym a nawet bardzo dobrym stanie technicznym ale takie auta są po prostu drogie przez co znikomy odsetek trafia do naszego kraju. Należy zwrócić baczną uwagę szczególnie na kilkunastoletnie samochody z mocnym silnikiem diesla o przebiegu w granicach 180 tys. kilometrów. Wartość 200 tys. km to wartość niejako "magiczna" dla polskiego klienta po przekroczeniu której auto w jego mniemaniu nie jest warte uwagi. To błędne myślenie skłania część nieuczciwych handlarzy do korekt liczników kilometrów. Tym sposobem kilkunasto-letni passat TDI zostaje odmłodzony na potrzeby klienta i otrzymuje "nowy" przebieg - na akceptowalnym poziomie.

Jak zatem sprawdzić czy dany model jest wart uwagi ?

Jeżeli chodzi o nadwozie sprawę bardzo ułatwi pomiar grubości warstwy lakieru. Zakup lub wypożyczenie miernika to niewspółmiernie niski koszt do ewentualnych późniejszych napraw i problemów. Nawet laik stwierdzi za pomocą tego urządzenia czy auto miało poważniejszą stłuczkę. Zmierzone wartości ponad 180-200 mikronów sugerują naprawę blacharsko lakierniczą.
Jeżeli chodzi o przebieg to oprócz wzrokowej oceny wytarcia i zużycia takich elementów jak kierownica, dźwignia zmiany biegów, tapicerka fotela kierowcy z pomocą mogą nam przyjść historie pojazdów zapisane w bazach serwisowych producenta. Istnieją serwisy udostępniające takie dane po numerze VIN nadwozia bez wychodzenia z domu. Co prawda koszt takiego raportu to kilkadziesiąt złotych lecz uzyskane informacje mogą okazać się zdecydowanie warte tej ceny. Przykładowe raporty serwisowe przedstawiamy tu -> RAPORTY VIN

2016-06-18 10:55 111223 historia pojazdu z Niemiec, sprawdzenie przebiegu samochodu z Niemiec